Til Kommuner og institutioner
Indre Ro & Terapi tilbyder også ydelser til Kommuner og Institutioner.
Jeg tilbyder gruppe og individuelle forløb til børn, unge & deres familier:
- Rådgivning- & vejledningsforløb §30 (Barnets Lov)
- Rådgivning- & vejledningsforløb §32 stk. 2, 3, & 8 (Barnets Lov)
- Rådgivning- & vejledningsforløb §85 (Serviceloven)
- Konsulent ydelser
- Stressvejledning
- Kognitiv terapiforløb
Mentor forløb
Selvforståelses forløb til unge med diagnoser:
Målgruppe: 14-17 & 17- 29 år.
Jeg tilbyder selvforståelses/ selvværdsforløb til unge, der har brug for at kende sig selv bedre og få styrket deres selvværd.
Hvis man har eller får en diagnose på autismespektret, ADHD, ADD kan det ofte gå udover selvværdet og identitetsudviklingen, hvilket kan forstærke en måske allerede eksisterende forkerthedsfølelse. I selvforståelses forløbet udforsker vi ressourcer og styrker samt sårbarheder.
Vi vil ligeledes undersøge hvordan den enkelte unge kan forstå sig selv med diagnosen.
Forløbets formål er, at lære sig selv bedre at kende, samt accept af sig selv og diagnose.
Forløbet vil indebære Kognitive terapi samtaler, I forløbet vil den unge få redskaber og strategier til at håndtere sine udfordringer og sårbarheder, igennem kognitivt arbejde undersøge og arbejde med tanke- og følelsesmønstre, så der opnås mere hensigtsmæssige strategier og mønstre.
I Forløbet kommer vi ind på følgende emner:
- Selvværd og selvtillid
- Identitet og selvforståelse
- Diagnose (din autismespektrumforstyrrelse og eksempelvis også ADHD, angst, stress, depression, OCD, selvskade, tics etc.)
- Redskaber og strategier i hverdagen
- Stress-sårbarhed
- Søvn, kost og motion
- Venner og ensomhed
- Sociale strategier
- Skole og fremtid
- Familie og søskende

Individuelle og Gruppe forløb
Boost din fremtid –
Hold- eller individuelt forløb
Målgruppe: 14-17 & 17- 29 år.
I mine "Boost din fremtid" forløb arbejdes på at den unge:
- Oplever støtte til at overvinde fx skolevægringen, fraværd på ungdomsuddannelser eller videregående studie, med det mål at den unge kan vende tilbage til skolen/uddannelse.
- Får bedre trivsel og mentalt helbred, ofte kan skolevægring eller fraværd på uddannelsen have en negativ indvirkning på elevens mentale sundhed og trivsel.
Gruppe- eller et individuelt forløbet giver mulighed for at identificere og håndtere eventuelle underliggende mentale sundhedsproblemer og hjælpe de unge med at opbygge mere selvtillid og selvværd.
Forbedrer social interaktion, elever der kæmper med skolevægring/fraværd, forløbet hjælper den unge med at udvikle deres sociale færdigheder og interagere med jævnaldrende og lærere på en mere positiv måde.
Gruppeforløbet har et fremtidsperspektiv, fokus på at hjælpe den enkelte til at opnå et mere positivt syn på fremtiden, samt give dem mulighed for at forfølge egne interesser og mål på lang sigt.
Kontakt mig for en uforpligtende snak
For time & forløbspriser kontakt mig via mail eller telefon.